Myönnän tekeväni itsekin niin. Saatan luokitella ihmisiä hiukan liikaa ulkoisen olemuksen takia. Ja oikeastaan, se on ihan hauskaa, varsinkin kaupungilla kierrellessä. No, en minä nyt usein ihmisiä kovin tarkkaan tuijottele, mutta koulussa jaottelen surutta ihmiset "ärsyttäviin teinipissiksiin" ja "huomiota kerjääviin emoihin" tms. Aika karkeaa, täytyy myöntää.

Sillä eihän ulkonäkö periaatteessa kerro ihmisestä mitään. No okei, sinulla on merkkivaatteet, luultavati olet rikas tai jos sinulla on irokeesi ja ketjuja ja niittejä ja nahkaa, niin saattaisin epäillä sinun aatteidesi (vai aatteitesi?!) olevan aika punk. Mutta eihän meillä ole periaatteessa oikeutta päättää, millainen joku ihminen on, sen perusteella minkä näköinen hän on.

Esimerkiksi minun ulkonäöstäni ei nyt voi oikeastaan päätellä yhtään mitään. Paitsi että olen aika rento tyyppi enkä jaksa hirveästi nähdä vaivaa ulkomuotooni, sillä minkäs minä ulkonäölleni voin, ja en jaksa sitä meikein alkaa piilottelemaan. Olen rohkeasti sen näköinen kuin olenkin, vaikka... No, annetaan sen asian olla :P

Syyllistyykö kukaan muu tähän samaan "pahaan tapaan" eli arvostelee turhankin kärkkäästi sen perusteella, miltä toinen näyttää? Ja muistakaa toki se, että vaikka olisi kaunis päältä, niin aina ei ole kaunis sisältä. Tai päinvastoin. Sellaista tänään.

<3:lla Avantasia

PS. Ostinpa tänään hiusvärin (tummanvaalea kulta, jolla olen aiemminkin värjäillyt), Pantene pro-v:n radial colour shampoon ja kaks hiuspantaa (valkoinen ja musta, yhteensä vaan 95 senttiä! :P)